Restoranidesse sattub teadupärast igasugust rahvast ja kõik ei pruugi olla üldsegi niivõrd väljapeetud, kui avalikus söögikohas käies peaks olema. Asi võib olla koduses kasvatuses või puudulikes teadmistes, aga selge on see, et restoranis ebaviisakalt käitumine on kõigi inimeste jaoks sügavalt häiriv. Mõnel tekib lausa tunne, et nad tahaksid minna isiklikult kedagi korrale kutsuma. Ilmselt pole sellest suurt tolku, sest on isegi olemas ütlus “ega haridus matsi riku”. Siiski usume, et isegi tavaliste inimeste seas võib leiduda neid, kes pole teatud viisakusreeglite peale üldse mõelnudki. Mida teadlikumad me oma kultuuris valdavatest normidest ja keskkonnast oleme, seda edukamad saame ka elus olla. Seega tasub igapäevaselt tööd teha selle nimel, et õppida uusi asju selgeks. Käesoleva blogipostitusega saabki õppida selgeks kõiki viise, kuidas restoranis viisakalt käituda (või siis kuidas mitte käituda).

Ebaviisakus #1

Kui jõuad kohale vahetult enne köögi sulgemist ja hakkad nõudma toitu lauale. See on nii ebaviisakas kokkade vastu, kes on just hakanud vaikselt valmistuma sulgemiseks ja uudis uuest kliendist on viimane asi, mida nad kuulda tahaksid. Mitmes mõttes on tegu absoluutselt vastutustundetu käitumisega. Kõigepealt peab arvestama sellega, et see tähendab lisatööd ettekandjatelegi, kes peavad jookide valamise ja toomise asemel hoopiski köögi vahet sõeluma. Teiseks vajab köögi kinni panemine oma aega ja see lükkab isegi edasi aega, mil nõudepesijad saaksid hakata koju minema. Ära mine restorani viimasel hetkel, ole sellest targem!

Ebaviisakus #2

Kui jõuad oma reserveeritud lauda pool tundi või kaks tundi hiljem, siis on see üsna ebaviisakas. Olles pidanud juba reservatsiooni tegema, siis on järelikult toidukoht üsna populaarne koht, kus süüa ja järjekorrad on pikad. Kui sa aga tuled hiljem ja ei anna sellest ette teada, siis antakse ilmselt laud juba kellelegi teisele edasi. Kohale saabudes paned sa ettekandjad meeletult keerulisse olukorda, kuivõrd teoreetiliselt on sul õigus saabuda ja kuri olla laua ära andmise üle, siis oled sa ise ka nõmedalt käitunud, sest sa jäid nii palju hiljaks.

Ebaviisakus #3

Teenindajatega tuleb käituda viisakalt ja kindlasti mitte neid mingil moel solvata. Kui su toit jääb natuke hiljaks, siis suhtu sellesse mõistvalt, mitte ära hakka inimesi solvama. Toidu hilinemine ei pruugi üldsegi ettekandja kontrolli all olla, sest see võib hoopiski olla seotud köögis tegutsevate kokkade või ootamatult suure klientuuri arvuga. Parem räägi oma lauakaaslastega või üksi olles sukeldu nutitelefoni selle asemel, et kellegi peale kurjustama hakata. Ja kui ikkagi soovid oma ebameeldivast kogemusest teada anda, siis tee seda viisakalt ja selgita võimalikult sõbralikult asi ära.

Ebaviisakus #4

Olles külaline vähegi luksuslikumas kohas, tähendab see automaatselt seda, et võiksid jootraha jätmisega veidi liberaalsem olla. Muidugi ei pea igas kohvikus või nurga peal asuvas einelas suurt tippi jätma, aga kui tegu on ikkagi restoraniga, kus on ainult valged laudlinad ja igal pool salvrättidest vormitud luiged, siis tasub siiski jätta korralik rahasumma. Üldiselt oleks kõige mõistlikum annetada teenindajatele lisakasumiks umbes kümme kuni kakskümmend protsenti saadud arvest. Väga ebaviisakas oleks jätta ainult täpne summa või jätta natukene rohkem ja siis sentide tagasi andmist ootama jääda.

Ebaviisakus #5

Hoia oma lapsed kontrolli all, kui nad ei oska ilusti restoranis käituda. Pealegi sulle endale võib nende käitumine tunduda teistega võrreldes märkimisväärselt vastuvõetavamana. Tasub alati mitu korda mõelda, kas su lapse käitumine on ikkagi mõistuspärane ja restorani tingimustesse sobiv või mitte. Kui mitte, siis jäta parem laps lapsehoidja juurde või mõne peretuttava koju, kes on nõus teda restorani külastamise ajaks natukene aega enda manu hoidma.

Ebaviisakus #6

Palun ära jää restorani pikaks ajaks pärast arve maksmist edasi istuma, sest see on lihtsalt väga nõme käitumine. Restorani töötajad tahavad, et võimalikult paljudel inimestel oleks võimalik uste vahel läbi käia, nii et kui sa jääd pikaks istuma, siis hoiab see kellegi teise võimalust tagasi ning restoranile tähendab see saamata jäänud tulu. Arvesta teiste ja restorani omanikega, eks!

Ebaviisakus #7

Ära jäta prügi laua peale vedelema. Restorani ettekandjad saavad aru, kui sa oled lihtsalt jätnud midagi toiduga seonduvat lauale, sest see on täiesti arusaadav ja loogiline. Kui sa nuuskad salvrätiga nina, jättes tilkuva ja tatise räti lauale vedelema, siis see on lihtsalt tõeline sigadus, mida ei tohiks mitte keegi endale lubada.