Kellele ei meeldiks süüa maitsvaid, mahlaseid ja kergelt krõbeda saiaga hamburgereid? Nüüd on Tallinnas avatud aina enam burgerirestorane, kus serveeritakse gurmeeburgereid. Teisisõnu on nende burgerite pihvid valmistatud koha peal, kastmed on käsitsi kokku segatud ja tihti pole salat pärit Hispaaniast, vaid kuskilt restorani lähedal asuvalt turult. Jah, inimestele lähevad uue põlvkonna burgerirestoranid väga peale, kuna need pakuvad McDonaldsite ja Hesburgeritega võrreldes tunduvalt tervislikumat sööki, sest kõik pole tehtud mitme kuu vanusest toorainest, mis on kuskil maailma teises otsas ära külmutatud ja siis veoautodega Baltimaadesse sõidutatud. Selles blogipostituses teeme pisikese ülevaate, kuidas valida võimalikult efektiivselt endale burgerirestorani, kuhu järgmisena sööma minna. Vahet ei ole, kas plaanid minna “kotletisaia” sööma Eestisse või välismaale, need soovitused kehtivad sõltumatult valuutast või ajatsoonist. Head isu, seltsilised!

Laste toidud!

Kui lähed koos suurema perega burgerirestorani väisama, siis on väga tähtis, et sellel kohal oleks olemas lastemenüü koos vastavate toitudega. Oleks täiesti naljakas ja veider oodata, et lapsed sööksid ära seitse eurot maksva ning hiiglasuure veiseburgeri koos õli sees praetud sibula ja Cheddar juustuga. Pigem tahavad lapsed natuke vähem tugevamate maitsetega toite ja pisikesema portsjoni kaupa. Kindlasti uuri enne perega sööma minekut, kas sinu välja valitud burgerikohas antakse ikka lastele nendele sobivaid toite. Kui mitte, siis hääleta oma rahakotiga ja mine kuhugi mujale sööma!

Salatid!

Salatite olemasolu menüüs on väga tähtis, kuna burgerile on parim tasakaalustav toit salat. Need ei pea olema suured segasalatid nagu Nizza salat või Caesari salat. Pigem võiks olla tegu võimalikult lihtsalt ja kergete salatitega, mille eesmärk oleks liha ja juustu kogust veidi tasakaalustada. Näiteks sobib väga hästi kõige kergem tomatitest, kurkidest ja lehtsalatitest kokku keevitatud roheline segasalat. Kui salateid menüüs pole, siis jääb põhiline roog liiga raskeks. Pealegi on inimesed muutunud terviseteadlikumaks ja salat on kohe kindlasti üks tervislikumaid lisandeid, mida on üldse võimalik suurte burgerite juurde lisada. McDonaldsis pole muidugi salatit vaja, kuna tegelikult on sealsed burgerid üsna väikese mõõduga, kui panna joonele näiteks mõne restorani suurte gurmeeburgeritega.

Tšilli!

Mõnele inimesele meeldib väga vürtsikas burger, kuid samas leidub neidki, kes ei taha tšillit ja teisi teravaid vürtse kaugeltki näha. Sellepärast pannakse vähestesse burgeritesse kohe alguses vaikimisi tšillit sisse. Kui oled aga teravamate burgerite austaja, siis pead kindlasti enne söögikohta minemist veenduma, et seal ikkagi pakutakse vürtsikamaid burgereid või siis on vähemalt võimalus ise tšillit koos teiste vängete vürtsidega topsist juurde lisada. Enne pole ju toiduga tegemist, kui see korralikult suud põlema ei pane!

Lisasnäkid!

Täiendavate snäkkide olemasolu nii-nii oluline, kuna need annavad vaheldust burgeri söömisele. Friikartulid on loomulikult tüüpiline valik, kuid peale nende peaks ühes korralikus burgerikohas veelgi asju olema. Näiteks võiks pakkumisel olla sibularõngaid ja mundris kartuleid. Kui lisasnäkkide valik on kesine, siis parem jäta see burgerirestoran vahele ja otsi mõni parem, kus sa ei pea kogu oma raha kulutama ainult pihvidele ja saiadele. Midagi muud läheb ju veel vaja, muidu jääb üksluiseks kogu see sööma minek!