Alati on kasulik mõelda oma tavalisest kogemusest sügavamalt, kui käia väljas söömas, sest hiljem aitab see restorane valides paremaid valikuid teha. Mõtle selle peale, miks on ikkagi ühes söögikohas mõnusam olla, kui teised toidukohad kõrvale võrdluseks välja panna. Mis teeb ühest heast restorani disainist suurepärase lõpliku koosluse? Järgnevalt teeme blogipostituses põhilised hea restoranikogemuse alussambad selgeks, et oleksid teadlikum ja saaksid välja sööma minnes edukamaid valikuid teha.

Valguse intensiivsus

Kui ere või pime on restoranis? See mõjutab toiduvälimust, inimeste enesetunnet ja isegi seda, kui avatult nad ennast lauas kaaslastega vesteldes tunnevad. Heas restoranis mõeldakse valgustuse peale väga hoolikalt, et pakkuda võimalikult kompleksset ja tulemuslikku lahendust, mis aitaks iga roa parima külje välja tuua. Näiteks võib tuua võrdluseks riietuskabiinide ja avalike käimlate valgustuse. Mõlemates ruumides näeb peegelpilt peeglitest pigem ebaatraktiivne välja. Restoranis ei tegele külalised küll peeglisse vaatamisega, aga siiski on toit meie karmi hinnangu all ja kui see näeb ebaatraktiivne välja, siis on see suureks miinuseks nii disaineritele kui köögis tegutsevatele kokkadele. Eriti ebaaus on see kokkade suhtes, kuna nad võivad teha täiesti maitsvaid toite, aga kui need näevad söögi- ja teenindussaalis halvad välja, siis ei saa nad enam seda kontrollida.

Akustika

Akustika on restoranide disainimise juures meeletult oluline osa. Nimelt sa tahad, et muusika oleks just õige kõlaga ja kõikide inimeste eraviisilised jutuajamised ei jõuaks sinu lauda ning ei hakkaks sinu või kaaslase mõnusat olemist tüütama. Seepärast teevad heade restoranide disainerid akustikaga mitmeid katseid ja proovivad leida parima tasakaalu muusika levimise ning privaatsuse säilitamise vahel.

Muusika

Raadio või CD? Või üldse veebipõhine aplikatsioon, mille abil restoran muusikaga täita? Pealegi on meedium ainult üks väiksemaid küsimusi muusika laskmise juures. Palju olulisem on see, millist muusikat konkreetselt üldse laskma hakata. Igasugused žanrid ei pruugi vaiksema ja rahulikuma restorani miljöösse üldse sobida. Mitte keegi ei tahaks kuulata mürtsuvat rokkmuusikat, kui nad on just hetk tagasi nautimas suus sulavat kreemist brüleed.

Värvipsühholoogia

Õige värvivalik võib terve restorani külastuskogemuse uuele tasemel viia, kuid värvipsühholoogia põhimõtete unustamine võib tähendada täielikku katastroofi. Värvid peavad täielikult kokku minema restorani külastajatega ootustega toidu, interjööri ja atmosfääri osas. Kui värvid on liiga intensiivsed või vastupidiselt liialt laialivalguvad, siis võib see lõppeda korraliku ebaõnnestumisega. Kindlasti valivad heade restoranide omanikud endale disainerid, kes on kursis värvigammade valimise ja rakendamisega toidukohtade interjöörides.

Lõhn

Lõhn on samuti oluline faktor, mida peab kliendikogemuse juures arvestama. Mõned restoranid lasevad köögist pärinevad toidulõhnad vabalt ruumides ringi liikuma, ent teised jällegi hoiavad toidulõhnu täielikult teistest ruumidest eemal, seejuures rakendades keerulisi ventilatsioonisüsteeme. Mõningad luksuslikud restoranid panustavad lõhnaõlidesse ja essentsidesse, mida õrnalt söögiruumidesse iga natukese aja tagant piserdatakse.